Dropsite News’in ortaya çıkardığı habere göre, Google ile İsrail Başbakanı Binyamin Netanyahu’nun ofisi arasında, YouTube ve diğer dijital platformlarda İsrail propagandasını yaymak amacıyla 45 milyon dolarlık bir anlaşma imzalandı. Bu anlaşma, Haziran ayı sonunda başlayıp 6 ay sürecek ve İsrail hükümetinin resmi propaganda çalışmaları olan Hasbara (İsrail hükümetinin kamu diplomasisi) kapsamında yürütülüyor. Google, bu kampanyada “ana destekçi” konumunda yer alıyor.
Kampanya çerçevesinde, YouTube’da “Gazze’de yiyecek var” başlıklı ve İsrail Dışişleri Bakanlığı imzasını taşıyan video 6 milyondan fazla kişi tarafından izlendi. Ayrıca kampanya, Amerikalı sosyal medya fenomenlerinin kullanılması ve çeşitli platformlarda (örneğin sosyal medya platformu X için 3 milyon dolar, Outbrain ve Teads gibi reklam ağları için yaklaşık 2.1 milyon dolar) milyonlarca dolarlık reklam harcamalarını içeriyor.
Dropsite News, İsrail’in geçen yıl da Google üzerinden benzer kampanyalar yürüttüğünü, UNRWA’yı (Birleşmiş Milletler Filistinli Mültecilere Yardım Ajansı) yardım ulaştırmayı “kasıtlı olarak sabote etmekle” suçlayarak itibarını zedelemeye çalıştığını bildirdi. Ayrıca, İsrail’in savaş suçlarına dair kanıt toplayan insan hakları kuruluşları, örneğin “Hind Receb Vakfı” gibi organizasyonların da karalama kampanyalarının hedefinde olduğu belirtildi.
Bu propaganda faaliyetleri, Birleşmiş Milletler’in Gazze’de resmi olarak kıtlık yaşandığını ve bölgenin “devasa bir insani felakete doğru sürüklendiğini” duyurduğu kritik bir dönemde gerçekleşiyor. Uluslararası Gıda Güvenliği Sınıflandırması (IPC) ise yaşanan durumu “tamamen insan eliyle yaratılmış bir kıtlık” olarak tanımlıyor.