Gazze'den sağlık tahliyesi: 26 hasta Refah'tan ayrıldı
İslam Dünyası

Gazze’den sağlık tahliyesi: 26 hasta Refah’tan ayrıldı

Gazze’deki Sağlık Bakanlığı tarafından yapılan resmi açıklamaya göre, kritik sağlık durumundaki 26 hasta ve onlara eşlik eden 46 refakatçi, tedavi sürecine devam edebilmek için bugün Refah Sınır Kapısı üzerinden Gazze’den ayrıldı. Bakanlık, Tıbbi Sevk Komisyonu’nun hastaların yurt dışına çıkış süreçlerini yönetmek ve ilgili makamlarla koordinasyon sağlamak için yoğun bir çaba içinde olduğunu belirtti.

“Zaman hayati önem taşıyor”

Bakanlık, mevcut durumda hala binlerce hasta ve yaralının tedavi için sınır kapısının açılmasını beklediğini hatırlattı. Yapılan açıklamada şu ifadelere yer verildi:

  • Acil çağrı: Hastaların yaşam hakkını korumak için sevk süreçlerinin hızlandırılması gerektiği yinelendi.
  • Gecikme riski: Tedaviye erişimdeki her türlü gecikmenin, yaralıların ve hastaların sağlık durumlarında hayati riskler oluşturduğu vurgulandı.

Bakanlık, Gazze’deki sağlık altyapısının kısıtlı imkanları nedeniyle, dışarıdaki tedavi imkanlarına ulaşımın hastaların hayatta kalması için tek çare olduğunun altını çizerek uluslararası topluma duyarlılık çağrısını yineledi.